Hikayat Musafir Si Pengembara...

Alam ciptaanNya sungguh indah dan luas...

mengapa aku berfikir sebegini pada hari ini?salah 1 sebab mungkin aku rase aku ni slalu lalai dlm menunaikan amanah aku sebagai hambaNya...tidak salah u aku sedar n aku rase blm t'lambat u aku menginsafi isra' hidupku dgn kembali ke jalan yang benar sebelum t'lambat...

peristiwa2 yg berlaku sblm ni mengingatkan aku semasa mendengar khutbah pasal sakaraatul mauut di sbuah masjid...saat Rasulullah s.a.w di penghujung nyawanya tika si Izrail menarik nyawanya...aku tidak dapt gambarkan betapa perit dan sakitnya Rasulullah s.a.w menahan kesakitan hanya semata2 tdk mahu ummatnya mengunjungi sakaraatul mauut dalam keadaan yg lebih perit dari itu...

inilah kelebihan yg ada pg seorang utusan Allah ini yg menjadi contoh bukan sahaja kepada ummat manusia bahkan seluruh alam...namun sejauh manakah kite menghayati sirah junjungan mulia ini dalam hayat kita?brape bykkah selawat kite ke atasnya setiap hari?sama2lah kite renung dan fikirkan...just stop making excuses, start making progress...wassalam...

0 comments: