Hikayat Musafir Si Pengembara...

Alam ciptaanNya sungguh indah dan luas...

alkisah ptg semalam aku ngan adli mau ke gathering matrik kitorangkat area kl...kami b'tolak dlm kul 650ptg...ade la jgk t'sesat kt pj jap tp alhamdulillah akhirnya sampai jgk ke tmpt yang nak dituju...selesai solat maghrib kt um, kami singgah jap kt kolej ibnu sina jumpe sahabat2 kt situ...alhamdulillah bahang ukhuwwah 2 masih terasa even dah lame b'jauhan...mmm...makan pon xingat dunia sebab 'we r xtremely hungry'...tapi alhamdulillah ape yg kami mkn semuanya hbs...

sambil2 kitorang makan smalam adela sorang pakcik ni (i don't sure whether he's muslim or not but he looks like a Chinese) asyik dok mintak duit je ngn kitorang...ade la sahabat yg b'simpati ngn die bg RM1 tp nk dijadikan cerita pakcik ni plak yg over...m'buatkan aku 'hangin' ngn pakcik ni...nsb baek ade sahabat2, kalo x dah lame aku melenting kt die ni...dah bg betis nk peha plak...xleh blah lansung...whatever...

ape yg menarik bile jumpe ramai2 ni kite dapatlah share sikit2 citer sahabat2 yg lame xcontact...2 la namenye ukhuwwah, bukan stakat di mata, tapi di heart-tea...semoga ukhuwwah ini m'jadi p'cetus semangat bgku u trus istiqamah dlm medan p'juangan Islam ni...

last night mmg 'nightmare' buat aku...mase nk blk umah, kami hampir2 terjatuh...dapat accident kecik je...ntah mcm mane handle motor aku b'goyang xtentu pasal sampai xleh nk corner motor aku ni...tp Allah penyelamat segala2nya...aku mmg pasrah ngn insiden smalam...m'buatkan aku lebih b'hati2 bile memandu nti...tp kalo bwk kete mmg kene maintain 100kmh...nti hilang ke'macho'an aku sekaligus m'jatuhkan kredibiliti aku sebagai seorang lelaki...huhuhuhu

0 comments: